Løpetur mellom matfatene

Ferie i nord betyr fellesfrokoster, fellesmiddager med dessert (HVER DAG!) og kaker til kaffen. Hvordan forsyne seg høflig og samtidig opprettholde formen og bekjempe valker på uønskede steder, se det er et evig spørsmål. Og utfordring.

IMG_3497[1]

Etter flere års grublerier og bekymringer har jeg funnet løsningen. Det gjelder å ta beina fatt.

Ikke å løpe fra familie og unger, det hadde vel blitt for drastisk. Men jeg løper til og fra matfatene 😉

Kort fortalt: Løpetur før frokost (fellesfrokoster serveres sjelden før 11-tiden), da kan du forsyne deg med litt ekstra røkelaks og brunost. Ikke nødvendigvis samtidig, da, men…

Løpetur før middag: Dersom middagen serveres et annet sted enn der du har base, send skiftetøy med de andre og løp dit du skal spise. NB: Husk å legg inn god tidsmargin slik at du rekker å dusje før maten står på bordet 😉 Ellers blir det grining på nesa fra de som er så uheldige å sitte til bords med deg… (Been there…)

Løpetur før kaffe og kaker: DEN sliter jeg litt mer med. I nord (og kanskje andre steder også?) er det kaffe og kaker ganske kort tid etter desserten. Den såkalte ettermiddagskaffen 😉 Så man rekker sjelden løpetur mellom der. Du vil jo ikke løpe med magen full av middag OG dessert. Og har du løpt til middagen vil du i alle fall ikke ta ei økt nummer to rett etter mat.

Det er jo tross alt ferie.

Du får heller slå deg til ro med at kaffe og kaker tilnærmet hver dag er noe du kan unne deg i ferien. Og prøve å motstå fristelsen det er å smake på alle sorter. Tre ganger.

Feriejoggings kan altså også kalles matvrakjoggins, eventuelt kakemonsjoggings.

Bon Appetit!

IMG_3791[1] IMG_3501[1]

 

 

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s