Maratonmammas adventskalender – luke 21

Luke tjuuen i dag! Tre dager igjen til juuuuuuul! Og i dag skal det trekkes vinnere! De siste før jul….

Det er fortsatt ikke for sent å prøve en luke, eller tipse andre om kalenderen. Er det noen du tenker trenger å komme i gang, eller noen som trenger litt ekstra overskudd nå før jul?

Dette er Maratonmammas adventskalender. I denne kalenderen vil du finne løpeglede, mestring, godfølelse – og kanskje litt stølhet og svette tær 😉

Kalenderen er åpen for alle, og man trenger slett ikke løpe hver dag. JEG kommer ikke til å løpe hver dag. Både fordi jeg ikke kan det pga en skade, men også fordi jeg ikke nødvendigvis verken vil eller synes man bør det.

Det er viktig å trene variert!

Derfor vil hver luke i Maratonmammas adventskalender inneholde en intervalløkt/løpeøkt, en alternativ økt og en styrkeøvelse.

Du kan sette sammen styrkeøvelsene, og du kan også plukke mellom dagene slik at du trener den luken som passer deg best 🙂

I kveld trekker jeg de siste vinnerne i kalenderen, følg med følg med!

Premiene er to plasser på Maratonmammas online løpegruppe gratis i en uke. I tillegg deler jeg ut to startplasser til Nyttårsløpet som arrangeres av Runners World Challenge.

Alle som deltar i kalenderen får dessuten en rabattkode de kan benytte ved påmelding til Maratonmammas online løpegruppe.

HER ER LUKE 21:

Løpeøkt: Det klassiske intervallet 4×4. Løp 4 minutter, aktiv hvile i 2 minutter. Husk god oppvarming, og helst noe nedjogg.

Alternativ økt: Rask gåtur der du blir god og varm. Du kan gå i marka, til butikken (med sekk!) eller en omvei til hjemmekontoret 😉

Dagens styrkeøvelse: Sideplanke. Stå i 30 sekunder på hver side. Kjør 3 runder på hver side, eller du setter sammen en økt med noen av de øvelsene du nå har fått i kalenderen.

Ha en super mandag!

Lykke til!

Bare å sette igang! Post på Maratonmamma eller Maratonmamma løpegruppe på Facebook under hver kalenderluke, eller på din åpne profil på Instagram. På Instagram tagger du med #kverksofagrisen og #maratonmamma så ser jeg innlegget ditt. Tagg meg gjerne også 🙂

PS! Dersom du bor i Bærum har jeg ledige plasser på min løpegruppe på Jarmyra (like ved Jar T-banestasjon på linje 3 Kolsåsbanen). Vi trener onsdager og torsdager kl. 19.30. Intervaller, noe styrke og mye lek og moro. Velkommen!

Nytt kurs starter 6. januar 2021 (max 10 stk på hver gruppe pga Bærum kommunes koronarestriksjoner.)

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s