Maratonmammas adventskalender – luke 18

Luke atten og kun seks dager igjen til julaften! Nå er det mange som tenker at de har det aaaaaltfor travelt til å trene. Men du klarer alltid skvise inn en halvtime veit du. Bare gjør det!

Det er heller ikke for sent å tipse andre om kalenderen. Er det noen du tenker trenger å komme i gang, eller noen som trenger litt ekstra overskudd nå før jul?

Dette er Maratonmammas adventskalender. I denne kalenderen vil du finne løpeglede, mestring, godfølelse – og kanskje litt stølhet og svette tær 😉

Kalenderen er åpen for alle, og man trenger slett ikke løpe hver dag. JEG kommer ikke til å løpe hver dag. Både fordi jeg ikke kan det pga en skade, men også fordi jeg ikke nødvendigvis verken vil eller synes man bør det.

Det er viktig å trene variert!

Derfor vil hver luke i Maratonmammas adventskalender inneholde en intervalløkt/løpeøkt, en alternativ økt og en styrkeøvelse.

Etter hvert som desember går kan du sette sammen styrkeøvelsene, og du kan også plukke mellom dagene slik at du trener den luken som passer deg best 🙂

Hver uke trekker jeg to heldige vinnere som får én gratis uke på min online løpegruppe. Jeg delte også ut to startnummer til det virtuelle RW-løpet 100 minutter sist trekning. Så her er det bare å følge med 🙂

Alle som deltar i kalenderen får en rabattkode de kan benytte ved påmelding til Maratonmammas online løpegruppe.

HER ER LUKE 18:

Løpeøkt: Klart for ny runde bakkedrag! Denne gangen kjører vi 9-10 turer opp bakken. Gå eller jogg ned. Husk god oppvarming. Det er også god trening å gå raskt opp bakkene, så kjør gange dersom du vil det. Pulsen går garantert opp uansett!

Alternativ økt: Rask gåtur der du blir god og varm. Du kan gå i marka, til butikken (med sekk!) eller en omvei til hjemmekontoret 😉

Dagens styrkeøvelse: Jorda rundt. Ligg på magen og løft overkroppen, armene strak frem mens du sender en ting du har i hånda over til den andre hånda og tilbake igjen bak på ryggen. Send tingen rundt og rundt, jorda rundt 🙂 Kjør 3 x 45 sek eller du setter sammen en økt med noen av de øvelsene du nå har fått i kalenderen.

Ha en super fredag!

Og god juleferie til de som tar fri etter jobb og skole i dag. Selv tok jeg juleferie etter gårsdagens økt med løpegruppa. Men vi er klare igjen i januar 🙂 Og håpet er at pandemien tillater at vi kan være enda flere på trening.

Lykke til med dagens luke!

Bare å sette igang! Post på Maratonmamma eller Maratonmamma løpegruppe på Facebook under hver kalenderluke, eller på din åpne profil på Instagram. På Instagram tagger du med #kverksofagrisen og #maratonmamma så ser jeg innlegget ditt. Tagg meg gjerne også 🙂

PS! Dersom du bor i Bærum har jeg ledige plasser på min løpegruppe på Jarmyra (like ved Jar T-banestasjon på linje 3 Kolsåsbanen). Vi trener onsdager og torsdager kl. 19.30. Intervaller, noe styrke og mye lek og moro. Nye runder fra 6. og 7. januar.

Jeg har også en online løpegruppe der det bare er å bli med asap! Velkommen!

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s