Maratonmammas adventskalender – luke 10

To uker til jul, hvor ble dagene av? Tenker du at det er for sent å bli med i kalenderen så tenk om igjen. Det er perfekt å starte nå! Ingen gode grunner til å la være! 🙂

Det er heller ikke for sent å tipse andre om kalenderen. Er det noen du tenker trenger å komme i gang, eller noen som trenger litt ekstra overskudd nå før jul?

Dette er Maratonmammas adventskalender. I denne kalenderen vil du finne løpeglede, mestring, godfølelse – og kanskje litt stølhet og svette tær 😉

Kalenderen er åpen for alle, og man trenger slett ikke løpe hver dag. JEG kommer ikke til å løpe hver dag. Både fordi jeg ikke kan det pga en skade, men også fordi jeg ikke nødvendigvis verken vil eller synes man bør det.

Det er viktig å trene variert!

Derfor vil hver luke i Maratonmammas adventskalender inneholde en intervalløkt/løpeøkt, en alternativ økt og en styrkeøvelse.

Etter hvert som desember går kan du sette sammen styrkeøvelsene, og du kan også plukke mellom dagene slik at du trener den luken som passer deg best 🙂

Hver uke trekker jeg en heldig vinner som får én gratis uke på min online løpegruppe. Første trekning var i tirsdag kveld. (se tidligere blogginnlegg). Gratulerer igjen til vinnerne! Og så blir det ny trekning neste uke.

Alle som deltar i kalenderen får en rabattkode de kan benytte ved påmelding til Maratonmammas online løpegruppe.

Det vil også dukke opp flere premier utover i desember.

HER ER LUKE 10:

Løpeøkt: Intervallet 6-5-4-3-2-1 med (løp seks minutter, to minutter pause, løp fem minutter…osv) Det er 2 min pauser etter 6, 5 og 4, deretter 1 minutt. Tar da totalt 29 minutter. Husk oppvarming i tillegg!

Vil du ha en ekstra utfordring kjører du kun 1 min pauser hele veien, og i tillegg legger du til 4×30/30 til slutt for å få ut siste rest. (Løpe 30 sek, pause 30 sek.)

Alternativ økt: Rask gåtur der du blir god og varm. Du kan gå i marka, til butikken (med sekk!) eller en omvei til hjemmekontoret 😉

Dagens styrkeøvelse: Smale pushups. Kjør 3 x 45 sek eller du setter sammen en økt med noen av de øvelsene du nå har fått i kalenderen.

Ha en super torsdag!

Lykke til!

Bare å sette igang! Post på Maratonmamma eller Maratonmamma løpegruppe på Facebook under hver kalenderluke, eller på din åpne profil på Instagram. På Instagram tagger du med #kverksofagrisen og #maratonmamma så ser jeg innlegget ditt. Tagg meg gjerne også 🙂

PS! Dersom du bor i Bærum har jeg noen få ledige plasser på min løpegruppe på Jarmyra (like ved Jar T-banestasjon på linje 3 Kolsåsbanen). Vi trener onsdager og torsdager kl. 19.30. Intervaller, noe styrke og mye lek og moro. Velkommen!

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s