Maratonmammas adventskalender – luke 5

I dag åpner vi den femte luken, håper du koser deg med alle øktene. Husk at du ikke trenger ta alle, du velger den/de du liker best.

Husk at litt er bedre enn ingenting, og det er aldri for sent å begynne og åpne luker 😉

Dette er Maratonmammas adventskalender. I denne kalenderen vil du finne løpeglede, mestring, godfølelse – og kanskje litt stølhet og svette tær 😉

Kalenderen er åpen for alle, og man trenger slett ikke løpe hver dag. JEG kommer ikke til å løpe hver dag. Både fordi jeg ikke kan det pga en skade, men også fordi jeg ikke nødvendigvis verken vil eller synes man bør det.

Det er viktig å trene variert!

Derfor vil hver luke i Maratonmammas adventskalender inneholde en intervalløkt/løpeøkt, en alternativ økt og en styrkeøvelse.

Etter hvert som desember går kan du sette sammen styrkeøvelsene, og du kan også plukke mellom dagene slik at du trener den luken som passer deg best 🙂

Hver uke trekker jeg en heldig vinner som får én gratis uke på min online løpegruppe. Det nærmer seg første trekning! 🙂

Alle som deltar i kalenderen får dessuten en rabattkode de kan benytte ved påmelding til Maratonmammas online løpegruppe.

HER ER LUKE 5:

Løpeøkt: Intervallet 4×4. Kanskje det mest kjente intervallet av alle. Du skal løpe 4 min, ha aktiv hvile i 2 minutt. Aktiv hvile betyr rask gange eller lett jogg. Du kan også kjøre 4×4 som powerwalk.

Alternativ økt: Rask gåtur der du blir god og varm. Du kan gå i marka, til butikken (med sekk!) eller en omvei til hjemmekontoret 😉

Dagens styrkeøvelse: Sideplanke. 30 sek på hver side. Kjør tre runder på hver side med liten pause etter hver «dobbel». Eller du setter sammen en økt med de fem øvelsene du nå har fått i kalenderen.

Lykke til!

Bare å sette igang! Post på Maratonmamma på Facebook under hver kalenderluke, eller på din åpne profil på Instagram. På Instagram tagger du med #kverksofagrisen og #maratonmamma så ser jeg innlegget ditt. Tagg meg gjerne også 🙂

Ha en super lørdag!

PS! Dersom du bor i Bærum har jeg noen få ledige plasser på min løpegruppe på Jarmyra (like ved Jar T-banestasjon på linje 3 Kolsåsbanen). Vi trener onsdager og torsdager kl. 19.30. Intervaller, noe styrke og mye lek og moro. Velkommen!

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s