Maratonmammas adventskalender – luke 3

Dag tre, nå skal det skje! Tredje luke er åpen og det er ikke noe å lure på. Har du ennå ikke kommet ordentlig i gang er dette dagen!

Maratonmammas adventskalender. I denne kalenderen vil du finne løpeglede, mestring, godfølelse – og kanskje litt stølhet og svette tær 😉

Kalenderen er åpen for alle, og man trenger slett ikke løpe hver dag. JEG kommer ikke til å løpe hver dag. Både fordi jeg ikke kan det pga en skade, men også fordi jeg ikke nødvendigvis verken vil eller synes man bør det.

Det er viktig å trene variert!

Derfor vil hver luke i Maratonmammas adventskalender inneholde en intervalløkt/løpeøkt, en alternativ økt og en styrkeøvelse.

Etter hvert som desember går kan du sette sammen styrkeøvelsene, og du kan også plukke mellom dagene slik at du trener den luken som passer deg best 🙂

Hver uke trekker jeg en heldig vinner som får én gratis uke på min online løpegruppe. Alle som deltar i kalenderen får dessuten en rabattkode de kan benytte ved påmelding til Maratonmammas online løpegruppe.

HER ER LUKE 3:

Løpeøkt: Intervallet 45/15. Det vil si løpe i 45 sekunder og pause i 15 sekunder. Kan kjøres i mange ulike varianter der du bygger i bolker på 5 eller 10. For eksempel 5+5 eller 10+5. Er du badass tar du 10+10 eller 20+5. Vi snakker hele tiden om 5x(45/15). Legg inn 1 min pauser mellom bolkene. Kan også kjøres på tredemølle dersom du har tilgang på det. Da kan du legge til enda en utfordring ved at du øker helningen/stigningen på mølla. Og/eller du øker fart for hvert drag. Husk god oppvarming!

Alternativ økt: Rask gåtur der du blir god og varm. Du kan gå i marka, til butikken (med sekk!) eller en omvei til hjemmekontoret 😉

Dagens styrkeøvelse: Knebøy. Gå dypt ned, vekten på hælene. Pass på at knærne peker utover. Stram baken idet du kommer opp.

Bare å sette igang! Post på Maratonmamma på Facebook under hver kalenderluke, eller på din åpne profil på Instagram. På Instagram tagger du med #kverksofagrisen og #maratonmamma så ser jeg innlegget ditt. Tagg meg gjerne også 🙂

Ha en super torsdag!

PS! Dersom du bor i Bærum har jeg noen få ledige plasser på min løpegruppe på Jarmyra (like ved Jar T-banestasjon på linje 3 Kolsåsbanen). Vi trener onsdager og torsdager kl. 19.30. Intervaller, noe styrke og mye lek og moro. Velkommen!

(Vi tar smittevern på alvor og holder oss innenfor regelverket for Bærum kommune.)

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s