Er du klar for ukas intervall?

Ny uke og nye mandagsdrag fra Maratonmamma 🙂

Er du klar?

Å løpe intervaller én eller to dager i uken er et bra treningsopplegg.

Dersom du tar to intervalløkter, pass på at du har minst én dag mellom slik at du får hvilt ut 🙂

For intervaller skal være tøffere enn vanlig koseløping.

Det er derfor det er så bra for formen din. Effektivt!

Ukens intervall er noe så enkelt og så genialt som:

Bakkedrag!

Oppskriften er: Finn en passe lang og bratt bakke.

Den trenger ikke være verken lang eller bratt, finn en bakke som du tenker du klarer å løpe opp 6-10 ganger uten å miste farten.

For her er det viktig å klare og holde intensiteten jevnt oppe, og det aller beste er om du klarer å løpe den siste gangen opp raskere enn den første.

Du løper altså opp 6-10 ganger, avhengig av lengde på bakken og formen du er i. Dersom det blir for heftig å løpe opp er det god trening i å gå raskt opp bakken med noe overdreven armbruk.

Gå eller løp rolig ned, og gå straks i gang med neste drag opp bakken.

Lykke til!

Og tagg meg gjerne om du poster økta på sosiale medier. Jeg heier på deg!

Bakkedrag er blant intervallene vi tar på løpegruppa mi på Jarmyra, det er bare å joine om du vil trene sammen med andre utendørs.

Kontakt meg på liselysfjord@gmail.com for mer info om drop-in løpetrening eller påmelding kurs.

 

 

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s