Maratonmammas mandagsdrag

Hei og god mandag!

Jeg håper helgen har vært fin – med eller uten løping.

Husk at du trenger ikke ha dårlig samvittighet for alle øktene du ikke fikk tatt.

Prøv heller å være fornøyd med den treningen du faktisk fikk gjort.

Og her får du tips til en økt som du kan plotte inn i dag eller senere i uken.

Her kommer ukens intervall, eller Maratonmammas mandagsdrag, som jeg har valgt å kalle det 🙂

Tagg meg gjerne om du tar økta og poster i sosiale medier hvordan det gikk. Jeg lover å heie!

Maratonmammas mandagsdrag uke 35:

45/15-intervaller! Lett å styre klokka, ikke fullt så lett kanskje å holde trøkket oppe.

For her skal du kjøre hardt, opp mot det du klarer hele veien. Og helst skal du øke farten jevnt og trutt.

Løper du denne på mølle kan du øke 0,2 etter hvert drag.

På de fem siste kan du velge mellom å øke farten eller heve motstanden/helling.

 

45/15 x 25

Løp 45 sekunder. Pause 15 sekunder.

Kjør 10 av de.

Så legger du inn 1 min pause.

Så nye 45 sekunder løp, 15 sek pause x 10

Ny 1 min pause

Så de siste 5 x 45/15

Totalt tar intervallet 27 minutter.

Men husk oppvarming minst 10 minutter først.

Det kan være dynamisk oppvarming eller rolig jogg/rask gange på mølla eller ute.

Blir 25 drag for tøft kjører du 15 eller 20. Bare del opp i 10+5 eller 10+10 eller 10+5+5 med 1 min pause mellom.

Lykke til!

PS! Dette er et av intervallene vi kjører i min løpegruppe på Jarmyra i Bærum, har du lyst til å bli med er det bare å ta kontakt med meg på mail liselysfjord@gmail.com eller send meg en melding på siden Maratonmamma på Facebook.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s