Fem tips til en aktiv uke

Har du gått mye på ski i vinterferien, eller bare kost deg i sofaen? Eller starter vinterferien nå – og endelig skal du få tid til å trene?

Her er Maratonmammas fem tips til en aktiv uke.

  1. Legg en plan i helgen for hva du skal trene uken etter. Ha eventuelt to valg per treningsdag, men ha en plan. Da er det enklere å skaffe barnevakt o.l. Snakk med resten av familien om at de og de dagene skal du trene. Planlegging sikrer gjennomføring!
  2. De dagene du skal trene legger du frem treningstøy på morgenen. Finn noe fargerikt og fresht som du gleder deg til å ta på. Skal du trene rett etter jobb eller familieselskap feks. pakker du med deg treningstøyet – eller tar det på deg under «de sivile» klærne.
  3. Orker du ikke treningssenteret eller løpetur den dagen du hadde planlagt? Ikke resigner, bare redefiner dagens økt. Ta en gåtur istedet. Rask gange, gjerne i kupert terreng er super trening.
  4. Ta beina fatt der du kan. Bor du nært butikken ta en tur med sekk på ryggen og kjøp det du får plass til i sekken. Så handler du resten dagen etter med bil, feks. Ta trappene istedenfor heis. Gå en liten tur i lunsjen, evt ta en kjapp løpetur dersom du rekker. Hopp av bussen et stopp for tidlig og gå siste biten.
  5. Løp eller sykle til og/eller fra jobb/skole. Er det for langt kan du ta offentlig kommunikasjon deler av turen.

Tenk løsninger, ikke problemer!

Og husk: Litt er bedre enn ingenting!

Ha ei fin uke!

PS! Vil du få flere tips av meg, og treningsprogram tilpasset ditt nivå? Bli med på min online løpegruppe! Du kan bli med enten du er helt i startfasen av løpingen, eller om du planlegger å delta i løp til våren/høsten. Oppstart om en uke, altså mandag 6. mars. Send meg mail på liselysfjord@gmail.com for pris og info. Du er hjertelig velkommen! 🙂

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s