5 fordeler med morraløpings

IMG_4972

God morgen! Den følelsen… av å være ferdig trent før klokka 7 om morran. Uslåelig.

Her er 5 gode grunner til å løpe før frokost.

  1. Du får en perfekt start på dagen, og kroppen får satt igang maskineriet. Var du trøtt når du sto opp? Trøttheten går vekk med en løpetur.
  2. På varme sommerdager er det mer behagelig løpetemperatur på morgenen. Det er dessuten mindre trafikk og trengsel.
  3. Turen trenger verken være lang eller hard, du får råtass-feeling kun av å være ute så tidlig.
  4. Du får overskudd til å takle dagen. Spesielt dersom det blir en dag med hektisk program eller mye stillesitting, er en løpetur på morgenen superbra oppladning.
  5. Og kanskje hovedgrunnen: Frokosten smaker ekstra godt.

Har du flere gode grunner?

Minussidene er jo at du får mindre søvn (løses ved å legge seg tidligere, evt powernap midt på dagen), du er trøtt når du løper (det går over), og at du ikke kan nyte frokost på senga (hallo, er det noen som uansett gjør det -annet enn på film?!?).

Med andre ord, plussidene utkonkurrerer de negative. Så pakk ned løpeskoene og skvis inn morraløpings i ferien.

Ha en strålende torsdag!

IMG_4973 IMG_4974 IMG_4964 IMG_4977

 

2 kommentarer om “5 fordeler med morraløpings

    1. Ikke så ofte jeg får det til, jeg heller, i hverdagen. Men i ferier er det enklere – deilig å få trent før de andre er stått opp 🙂 God ferie til deg også!

      Liker

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s