Løp intervaller ute

Tidligere har jeg skrevet et blogginnlegg om intervaller på tredemølle. Jeg synes intervaller funker best når noen pusher meg. Det kan være inne på mølla, eller det kan være utendørs.

IMG_5528

For noen uker siden løp jeg intervaller sammen med tre andre spreke damer, og det funket bra. Så lenge jeg har noen som jager der fremme, så klarer jeg gi på mer enn jeg klarer på egenhånd. Og så er det jo mer sosialt.

Helene (@kunnskapsriktrening) utfordret Monica (@pt_monica) og meg til å komme til Nansenparken på Fornebu for å løpe sammen med henne. Vi kom og løp 6 x 550 meter, en runde rundt i parken. Det var hardt og tøft, men digg etterpå. Slik intervaller skal være, altså.

IMG_5527
Salming race, raske sko til intervaller 😉

Så ta intervallene inne på mølla på en time ledet av intruktør, eller finn en løpegruppe eller en/flere løpevenn(er) og løp ute. Mulighetene er mange, kun fantasien setter grenser. Men pass på å variere dragene, pausene, underlaget, skoene osv. Forandring fryder, men når det gjelder trening er forandring helt nødvendig!

Lær deg å like intervaller. Tenk på hvor effektivt det er. Hvor deilig det er etterpå. Og tenk på hvor ekstremt målbar effekten er. Det er motiverende!

Lykke til!

IMG_5537
Jeg syklet til og fra Fornebu. Selvsagt iført hjelm. Oppfordringen lyder: Bruk hjelm, selv om du ser urteit ut 😉
IMG_5532
Flott i Nansenparken 🙂

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s