Så mange løp – så kort tid

I år hadde jeg bestemt meg for å begrense antall løp. Det ble litt for mange i fjor, rett og slett.

Tror jeg tilslutt kom opp i 12 løp, deriblant to maraton 😉

I tillegg tok min løpevenninne Monique og jeg en treningstur fra Ski til Sandvika på 44 km. Bare for å gjøre det lizzm.

Men det er ikke så lett å styre unna, gitt.

Jeg har noen faste løp, og så er det kommet noen nye til som også ligger an til å bli faste. Og så er det løp andre anbefaler, løp jeg blir med andre på, og så er det de du får i bursdagsgave!

Som dere skjønner, det er ikke enkelt.

IMG_1334
Ribbemaraton i 2014 var en kald opplevelse (15 minusgrader! Erre mulig??) Men gode løpevenner varmer 🙂 Her er jeg flankert av Monique og Anita.

Løpene jeg var med på i 2014:

April:

Holmestrand Maraton 10 km

Mai:

Råskinnet 9 km

IForm-løpet 5 km

August:

Color Me Rad 5 km

Sørkedalsløpet 11 km testløp

September:

Sørkedalsløpet 11 km

KK-mila

Oslo Maraton, halvmaraton

Oslos Bratteste

Oktober:

Budapest Maraton

Hytteplanmila (løp ei mil før og ei mil etter dette løpet, med noen timer mellom, som en del av «En mil var tredje timme»-prosjektet til ultraløper @paceonearth)

Desember:

Ribbemaraton (Fra Sandvika til Ski) 44 km

IMG_1337
Maraton i Budapest ble en VARM opplevelse (26 pluss erre mulig??) Men blid som ei sol i mål! Og stiv som en tømmerstokk allerede en time etter målgang.
IMG_1331
Ecotrail Paris var mest gøy! Litt sliten den siste mila, men stolt over å være Ecotrail finisher!

I år hadde jeg bestemt meg for å kutte ut flere av de løpene jeg var med på i fjor, men noen er umulig å kutte ut. Så de må få stå på listen. Det gjelder Holmestrand Maraton, Oslo Maraton, Oslos Bratteste, Hytteplanmila og Ribbemaraton. Herved anbefalt på det varmeste.

Og der var vi allerede oppe i fem løp.

I år kom jo også Ecotrail til byen. Selv om det ble en tøff tur er Ecotrail Oslo kommet for å bli – også i min løpskalenderen.

I mars ble jeg bedt om å løpe Ecotrail i Paris for å skrive reportasje. Hvem sier nei til et slikt tilbud?

I tillegg har jeg meldt meg inn i Romerike Ultraløperklubb (behørig omtalt i et tidligere blogginnlegg) og har latt meg overtale av løpevenninne Anita til å bli med på Romeriksåsen på langs (50 km) 28. juni.

Som om ikke det var nok fikk jeg et løp i bursdagsgave av min mann. Mer om det i senere blogginnlegg. (Den som venter på noe godt, osv… hehe)

Og til neste år hadde det jo vært gøy å løpe Ecotrail i Paris, og kanskje i Stockholm også, og kanskje….

Og sånn går dagene.

Blinkskudd av Northern Runners Thomas K. Føre under fjorårets halvmaraton på Oslo Maraton.
Blinkskudd av Northern Runners Thomas K. Føre under fjorårets halvmaraton på Oslo Maraton.

Løp så langt i 2015:

Februar:

Winter Run 10 km

Mars:

Ecotrail Paris 30 km

April:

Holmestrand Maraton 10 km

Semsvannsrunden, Asker 5 km

Mai:

Ecotrail Oslo 45 km

Juni:

Skjørteløpet 10 km

I tillegg vet jeg det blir seks andre løp på listen, og trolig minst to til oppå der. Klarer jeg redusere antallet fra i fjor?

De som vet svaret, kom gjerne med det i en kommentar på bloggen!

Jeg sliter med tiden – og lommeboken – og ser for lite til kidsa – og gubben maser om at mor er mye borte i helgene – og medaljehengeren er full – og…. (dette er jo mest tull, men har (slik det ofte er) et snev av sannhet i seg 😉

Og dersom dere har tips til hvordan stå imot lysten og presset til å melde seg på stadig nye løp, så vil jeg gjerne høre dem!

Den beste tipseren får ære og berømmelse på Instagram og Twitter!

Nå er jeg spent 😉

IMG_1327 IMG_1326

8 kommentarer om “Så mange løp – så kort tid

    1. Ojsann, det er så mange løp å holde styr på 😉 Takk for at du gjorde meg oppmerksom på det! Og takk for sist der, forresten 🙂 Nå er Skjørteløpet med 🙂

      Liker

  1. Hei Lise,

    Kanskje finne ut av hva som er din «nisje» først, tenker både resultat- og opplevelsesmessig, og så konsentrere seg om de beste løpene i den nisjen.
    Eksempel: velge mellom 5/10 km og maraton/ultra, som er de 2 «ytterpunktene». Da blir det garantert færre løp (spesielt hvis du satser på maraton/ultra) og treningen vil jo også bli mer målrettet, og resultatene bedre?

    Jeg er ganske ny i denne verden, men er allerede bitt av basillen 😀

    Uansett, lykke til 🙂

    Liker

    1. Hei Simone! Å velge mer type distanser er utvilsomt lurt. Men det er så vanskelig når det er så fin medalje, når så mange andre jeg kjenner skal være med – osv. Men har jo lyst til å løpe lengre løp, så må kutte noen av de korte… Etterhvert… Takk for bra tips og gode råd. Så bra at du er bitt av basillen, løping er gøy!

      Liker

  2. Har ikke noe godt råd mot påmeldingskløe, sliter med det samme selv! Etter å ha trent mot NYC Marathon 2015 i over et år (med noen hyggelige 10K og 21K-løp i løpet av året som oppvarming), tok det vel en uke etter gjennomført maraton før tomrommet ble for stort. Vente helt til APRIL og Sentrumsløpet liksom? Og fem minutter etterpå var jeg påmeldt Ribbemaraton. Pjuh!

    For 2016 er det altså Sentrumsløpet, Gøteborgsvarvet, Oslo Maraton (21K), Berlin Marathon og Ribbemaraton som blir «må»-løpene. Oslo Maraton hører med til høsten, og Gøteborgsvarvet og Sentrumsløpet blir nok også fast takst (første gang på begge i 2015.
    Og så har vi jo «bonusløpene» hvis jeg får det til med tid og logistikk da: Løpe-Birken (21K), Fornebuløpet (10K), KK-mila, Drammen Maraton (21K) og Hytteplanmila. Semsvannrunden burde jo også være obligatorisk all den tid jeg bor kun 5 km unna. Akk akk….Altså ingen råd fra meg. Bare å melde seg på ALT MAN KAN!!!! 🙂 🙂

    Liker

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s